Monday, 14 December 2009

Shqipëria në reportazhin e BBC

Kryebashkiaku Edi Rama dhe analist Lutfi Dervishi rrëfejnë realitetin.Vendi ka ndërrmarë hapa të mëdhenj drejt pranimit në BE Shumë njerëz në Shqipëri – vendi që ka rritjen ekonomike më të shpejtë në Europë dhe aspiratat për t’iu bashkuar BE-së – ndjejnë ish-diktaturën e cila ka bërë një rrugë të gjatë.


Lutfi Dervishi është mjaft i vjetër për të krahasuar jetën sot në Shqipëri me jetën e atëhershme. Çdo herë ai mendon se rruga drejt integrimit Europian nuk është aq e shpejtë sa duhet, ai ndalet për ti kujtuar vetvetes se sa larg vendi i tij ka shkuar që kur hodhi jashtë regjimin më të rreptë komunist të kontinentit vetëm 19 vjet më parë. "Unë mund të mbaj mend gjëra të tmerrshme nga kaluara", thotë ai. "Kishte raste kur ju mund të përfundonit në burg vetëm se mësonit gjuhën angleze." Ai përshkruan se si një bisedë me një të huaj mund të dënoj ashpër dhe se si çdo riferim i "informacionit të ndjeshëm", si fakti që nuk kishte patate ne dyqan, mund të rezultonte në një dënim me burgim të gjatë. "Dhe ishte një varfërisë e tmerrshme," thotë ai. "Unë vetë - ne kemi qenë katër në familje, katër fëmijë - mund të kujtojmë kohën kur prindërit e mi mund ti lejonin vetes vetëm një vezë midis nesh për mëngjes. "Por kur unë ia tregoj këtë histori birit tim që është 12 vjeç, ai vetëm qesh, ai nuk mund ta kuptojnë realitetin e kaluar."

Sundimi i ligjit

Në ditët e sotme, z.Dervishi është drejtor ekzekutiv i Transparency International në Shqipëri, duke punuar për të krijuar një vend më demokratik, të begatë në të cilin qytetarët të ndjehen të integruar me Europën. "Ne kemi një brez të ri dhe tani ai ka shumë aspirata," thotë ai. "Ata përdorin Google, iPhones, iPods dhe TV me definicion të lartë. Dhe vendi duhet të shikojë në këtë brez, jo në atë timin." Teknikisht, Shqipëria aktualisht mund të mburret me rritjen më të shpejtë ekonomike në Europë. Sipas Bankës Evropiane për Rindërtim dhe Zhvillim (BERZH), e cila është investitori më i madh institucional në Shqipëri, ekonomia kombëtare u rrit me 7% në 2008 dhe 6% në tremujorin e parë të vitit 2009, e nxitur kryesisht nga investimet në infrastrukturën publike dhe në industrinë e telekomunikacionit. Nuk është provë e recesionit, por investimet e huaja janë në rritje, ashtu siç edhe besimi tek bankat. Dhe të gjitha parashikimet për vendin janë që të qëndrojë në errësirë. Shqiptarët kanë qenë përdorur për ndërprerje të energjisë elektrike prej vitesh, por gjërat janë përmirësuar deri në atë masë saqë, në pranverën e këtij viti, kompania shtetërore e energjisë filloi eksportin e energjisë elektrike në Greqinë fqinje. Vështirësitë dhe papunësia e përhapur janë zhdukur, kështu mendohet. Dhe në Indeksin e Korrupsionit të Transparency International, Shqipëria renditet në vendin e 95-ta, jashtë 180 vendeve të njohura, ajo ndodhet nën Arabinë Saudite dhe Maroku. "Vendi ka problemet e tij," thotë zoti Dervishi. "Ka ende standarde që ne duam ti arrijmë në mënyrë që të bëhemi një anëtar i familjes së BE-së. Dhe, kur flasim për standardet, dua të them sundimin e ligjit."Ne nuk kemi tradita në sundimin e ligjit. Për pesë shekuj, Shqipëria jetonte nën Perandorinë Osmane dhe për katër dekada e gjysmë nën regjimin komunist. Pra, në lidhje me këtë ne jemi ende në fazë tranzicioni".

Planet e ndërtimit

Shpejtësia e këtij tranzicioni është e qartë në kryeqytet, në Tiranë, një qytet i varfër i njohur një dekadë më parë. Dashuria gjithnjë e më shumë e intensifikuar në çështjet e qytetarëve të zakonshëm me makinën, është e qartë në zhurmën dhe shpesh e lidhur me smogun nëpër rrugë. Por në të gjithë qytetin, gri, ndërtesave gri të erës komuniste u janë dhënë ngjyra shumë të gjalla, si pjesë e shtizës politike të kryesuar nga kryetari i bashkisë së Tiranës, ish-artisti Edi Rama, tani i zgjedhur në mandatin e tij të tretë. Ai mbron pastrimin dhe rilyerjen e tij si një e qënë shumë larg sipërfaqësores. Në rrugët që kanë petk të gjelbër, të purpurt, të verdhë dhe vjollcë, mbledhja e taksave është bërë plotësisht e suksesshme, thotë ai. Ai shton me krenari impiantin e një hapësire të re publike e cila u restaurua me një optimizëm qytetar. Dhe ai ka shumë projekte ambicioze dhe plane ndërtimi. Zoti Rama është cinik në lidhje me statistikat e premtuara ekonomike dhe i shtyn prapa ato, më shumë si llogaritje politike të qeverisë shqiptare. Ai bën thirrje për rritjen kombëtare "të të papunëve" dhe thotë se shumë njerëz ende duan të largohen nga Shqipëria e tyre amtare në kërkim të një standardi më të mirë të jetesës. Më shumë se një e treta e shqiptarëve janë aktualisht në emigrim vullnetarë.

Duke ecur me krenari

Por zoti Rama nuk ka për momentin mbështetjen e çështjes popullore për ofertën e Shqipërisë për anëtarësim në BE. Dhe ai tregon për anketat që sugjerojnë se më shumë se tetë prej 10 banorëve duan që Makeover-i i tij i kryeqytetit të vazhdojë - çuditërisht, më shumë, sesa në fakt rrëfejnë që i pëlqen look-u i ri. "Pas shumë vitesh të një shoqërie tërësisht të ngurtë, kolektiviste, kemi gjetur veten në një shoqëri të atomizuar, individualiste," thotë ai. "Kështu çështja për tu marrë tani është përpjekja për të rindërtuar një ndjenjë të përkatësisë në qytet dhe hapësirat e saj publike, së bashku me një sens të përgjegjësisë për to. "Tirana më parë ishte si një grua e shtrirë në një shtrat për shkak të një sëmundje shumë serioze. Dhe tani ajo është si një grua që u ngrit, bëri të veten dhe është duke ecur përsëri me krenari."

Perkthimi nga anglishtja Tirana Observer

Blog Archive

About Me

Veliupress


View My Stats